Nu vrem încă salariile și pensiile care ne-ar fi de ajuns. Nu vrem încă spitale fără
infecţii și fără plicuri, nici școli moderne și eficiente.

Nu vrem încă o ţară curată, nepoluată, neafectată de corupţie sau sigură. Nu vrem încă autostrăzi. Nu vrem încă biserici relevante și lipsite de ipocrizie. Nu vrem încă renume în sport. Nu vrem încă mulţimi de turiști străini și nici să se vorbească frumos despre noi în lume.

Pentru că încă nu se poate. Să vrei ceva ce nu se poate duce întotdeauna la măsuri
disperate și la un blocaj etern în prezentul mizerabil. De aceea, în România, se câștigă
alegeri cu o mărire de salariu sau de pensie sau cu o asfaltare de șosea, iar companiile
pot angaja plătind la negru o parte importantă din remuneraţie. De aceea bisericile,
în general irelevante și nepăsătoare, își salvează imaginea cu un proiect filantropic
bine mediatizat, iar federaţiile sportive, în general corupte sau ineficiente, își asigură
supravieţuirea prin succesele câtorva sportivi care au excelat.

În România, continuă vânătoarea de rezultate care să acopere hăul ineficienţei și
lipsei de organizare. Trebuie să renunţăm să privim ca repere performanţele izolate și
să le transformăm în suportul iluziilor cu care să mai trăim alte câteva decenii.

Acum și aici trebuie să vrem altceva. Nu încă rezultate, ci proiecte inteligente, muncite,
detaliate, fezabile, fără obscurităţi și fără superficialitate. Trebuie să vrem obsesiv
imaginea de ansamblu, viziunea, strategia, și să știm în fiecare moment la ce etapă de
aplicare suntem. Trebuie să vrem un proiect de ţară la care să putem contribui cu toţii,
fie direct, fie indirect, susţinând vocea celor care au ceva de spus, să cerem termene și
soluţii tehnice ca să putem urmări implementarea tuturor etapelor. Experienţa guvernului
actual a arătat că românii se implică și cu sugestii (pentru debirocratizare) și cu
voluntariat (IT-iștii bursieri).

Nu este vorba, deci, deloc despre vreo idealizare, ci despre ceva ce publicul poate
cere imediat. De la biserici, unde donează, și de la stat, unde cotizează. Noi nu vrem
rezultate, vrem strategie! Aceasta ar trebui să fie noua ţintă care să mobilizeze reţelele
sociale la crearea unei presiuni constante.