Cum ajută Google și Facebook la căutarea victimelor din Nepal

7

Giganţii IT se implică în eforturile de căutare ale persoanelor dispărute după cutremurul din Nepal, oferind servicii precum convorbiri gratuite în și din ţară și activând funcţiuni de localizare a supravieţuitorilor.

Google a lansat duminică serviciul Person Finder, care le permite utilizatorilor să posteze și să caute informaţii despre persoanele dispărute. Serviciul, care a fost creat de Google după cutremurul din Haiti în 2010, urmărea deja peste 5.000 de înregistrări începând de luni dimineaţă. Facebook, în schimb, a activat ceea ce numește Safety Check, care le permite utilizatorilor din zonele afectate de cutremur să aleagă o notificare prin care își alertează prietenii din reţeaua socială că sunt în siguranţă. „Atunci când lovește dezastrul, oamenii trebuie să știe că cei dragi sunt în siguranţă“, a declarat Mark Zuckerberg. „În aceste momente contează cu adevărat conexiunile“, a completat el.

„Minuni mici! Mulţumim că ne-aţi informat. La voi m-am gândit prima dată“, a scris un utilizator pe Facebook, comentând la răspunsul unui prieten care a apelat la acest serviciu pentru a anunţa că este în regulă.

În ultimii ani, companiile de IT își rafinează serviciile pentru a putea oferi asistenţă în crize umanitare de acest gen, de la epidemii la cutremure și alte dezastre naturale. În Nepal există o piedică majoră, ce rezidă în faptul că, și în zilele cele mai bune, accesul la internet și semnalul mobil sunt limitate. Conform datelor Băncii Mondiale, doar 13% din cele 30 de milioane de locuitori din Nepal au acces regulat la internet. După cutremur, numărul lor este și mai restrâns, având în vedere că doar unii operatori de internet mai lucrează în asemenea situaţii.

Binecunoscuta mesagerie Viber are aproape 3 milioane de utilizatori în Nepal, care, în situaţia de faţă, pot folosi aplicaţia fără niciun cost. De asemenea, Google a anunţat că va reduce costurile pentru apeluri care ajung în Nepal prin Google Voice, de la 19 cenţi pe minut la doar 1 cent pe minut, pentru a facilita comunicaţiile. Google a pierdut un angajat care se afla în ţară pentru a urca pe Everest.

„Tatăl și prietenii mei sunt în zonă și primele contacte cu ei le-am făcut prin Facebook. E foarte bine, dar avem nevoie și de ajutor fizic. Sper că veţi face ceva“, a scris cineva pe Facebook. Twitter, care este una dintre primele unelte folosite pentru a disemina rapid informaţii în astfel de situaţii, ajută la strângerea de fonduri pentru organizaţiile nonprofit din Nepal, scrie Washington Post.

DISTRIBUIE: