Legătura dintre locul de muncă şi surplusul de kilograme

6

Există mulţi factori care contribuie sau provoacă acumularea kilogramelor şi, oricât de ciudat ar părea, printre aceștia se află şi comportamentele şi obiceiurile noastre la locul de muncă.

Probabil te afli printre persoanele care se luptă cu surplusul de kilograme; apelezi la tot felul de diete miraculoase sau încerci să mănânci cât mai sănătos şi echilibrat, fără mari excese şi, cu toate acestea, rezultatele scontate întârzie să apară. Potrivit health.com există anumite obiceiuri aparent minore sau factori legaţi de locul de muncă ce ne împiedică să ne atingem ţelul sau care chiar adaugă câteva kilograme. Iată-le pe câteva dintre acestea:

1. Numărul de ore de stat jos. Pentru unii, munca implică petrecerea multor ore stând pe scaun. Uneori, acestora li se adaugă şi orele petrecute în maşină în drum spre locul de muncă, făcând ca acele persoane să stea în șezut mai mult de trei sferturi din zi. Potrivit unui studiu britanic din anul 2013, statul pe scaun este asociat cu un mai mare risc de obezitate. De aceea experţii le recomandă acestor persoane să compenseze orele de stat jos cu exerciţii fizice regulate.

2. Stresul de la muncă. Există mulţi factori care pot genera stres la locul de muncă, de la deadline-uri, suprasolicitare, până la relaţiile cu şefii sau colegii. Cu cât nivelul de cortizol, hormonul stresului, creşte, cu atât mai mult „nevoia” de a mânca dulciuri sau junk food creşte. Un studiu recent a arătat că stresul de la locul de muncă se află printre factorii de risc pentru diabetul de tip 2.

3. Pierderea orelor de odihnă şi somn. Persoanele care muncesc peste program sau lucrează şi de acasă sunt private de timpul liber necesar refacerii organismului, sacrificând chiar şi orele nopţii pentru muncă. Programul încărcat şi lipsa odihnei şi a somnului provoacă extenuare fizică şi psihică şi, de asemenea, creează condiţiile optime pentru acumularea de kilograme.

4. Prânzul. De cele mai multe ori, luăm prânzul la locul de muncă sau în apropierea acestuia, iar variantele pentru acesta nu sunt întotdeauna cele mai bune, nici pentru sănătate, nici pentru siluetă. Prin urmare, pentru a evita această greşeală, fie alegem opţiunile cele mai sănătoase, ori luăm hrană de acasă.

5. Gustările. Mulţi dintre cei care lucrează la birou au obiceiul de a avea mici gustări într-un sertar, pe care le consumă la orice oră, fie că au nevoie, fie că nu, aproape în mod automat. Mai mult decât atât, prezenţa automatelor care pun la îndemâna oricui tot felul de ciocolăţele şi biscuiţi înlesnesc obiceiul acesta, aparent inofensiv, dar care va contribui în mod considerabil la pierderea siluetei.

6. Obiceiurile alimentare ale colegilor. De multe ori, poate nu conştientizăm acest lucru, însă obiceiurile colegilor în ceea ce priveşte hrana ne influenţează. Cu alte cuvinte, dacă suntem înconjuraţi de persoane care nu mănâncă tocmai sănătos, avem tendinţa de a face acelaşi lucru.

7. Lipsa luminii naturale. Un studiu al Northwestern University, din Chicago (SUA), a arătat că lumina naturală influenţează ritmul metabolic, mai concret, procesarea caloriilor. Oamenii de ştiinţă susţin că o plimbare de 20-30 de minute pe zi în timpul orelor de lumină contribuie la evitarea acumulării kilogramelor nedorite.

Foto: Flikr

DISTRIBUIE: