Dieta care îţi adaugă ani la viaţă

4316

Se numește Dieta care Imită Postul (FMD), iar cercetătorii au descoperit că încetinește îmbătrânirea, îmbunătăţește sistemul imunitar și poate reduce riscul de cancer și diabet la jumătate.

Planul de dietă a fost dezvoltat de către cercetătorii de la Universitatea din California de Sud, după ce anul trecut au descoperit că perioadele de post pot regenera întreg sistemul imunitar. Un post negru este însă greu de urmat pentru cele mai multe persoane, și în anumite cazuri poate fi și periculos. Așa că cercetătorii propun o perioadă de cinci zile pe lună, în care să urmăm o dietă cu restricţii calorice.

În prima zi ar trebui să consumăm 1.090 de calorii, împărţite în: 10% proteine, 56% grăsimi și 34% carbohidraţi. În următoarele patru zile, aportul caloric scade la 725 de calorii, formate din: 9% proteine, 44% grăsimi și 47% carbohidraţi. Dieta a fost testată de către persoane obișnuite, care în restul celor 25 de zile lunare au mâncat ca de obicei. În trei luni de zile s-a observat reducerea markerilor biologici indicatori ai îmbătrânirii, diabetului, bolilor de inimă, cât și reducerea cantităţii de grăsime din organism.

Pe testele realizate pe șoareci s-a observat chiar regenerarea celulelor stem din organe, inclusiv în creier, unde s-au creat noi neuroni, ceea ce a dus la îmbunătăţirea memoriei și a capacităţii de învăţare. Pe lângă aceste efecte, la șoarecii mai bătrâni, dieta a redus incidenţa cancerului și a bolilor inflamatorii și a încetinit pierderea densităţii osoase. Cercetătorii cred că dieta funcţionează pentru că întrerupe un hormon ce încurajează creșterea și care are legătură cu predispoziţia pentru cancer.

Profesorul Valter Longo, directorul Institutului de Longevitate USC și autorul studiului, spune că dacă și următoarele teste vor avea rezultate pozitive, FMD ar putea deveni prima „intervenţie” sigură și eficientă recomandată de medici pentru a promova schimbări pozitive în viaţa pacienţilor, schimbări asociate cu longevitatea și starea de sănătate generală.

Lynne Cox, profesoară la Universitatea Oxford, este de acord că rezultatele arată promiţător. „De mulţi ani, restricţia calorică (reducerea zilnică a caloriilor cu 30%-40%) a părut cea mai bună metodă de a îmbunătăţi sănătatea odată cu îmbătrânirea, însă această dietă pare mult mai ușor de ţinut- mese bazate pe plante, cu proteine puţine, care să ofere o jumătate din aportul de calorii normal, pentru cinci zile pe lună, într-un ciclu de trei luni”, citează The Telegraph.

DISTRIBUIE: