Cel mai bun moment al zilei pentru a face sport, în funcţie de obiectivul tău

1627

Fie că te-ai apucat de sport pentru a slăbi, pentru a îţi crește masa musculară ori pentru a-ţi spori calitatea somnului, îţi poţi atinge mult mai ușor și mai cu succes obiectivul de fitness dacă îţi programezi antrenamentul la ora potrivită.

Dacă vrei să slăbești, fă exerciţii fizice dimineaţa, pe stomacul gol. Experţii de la Universitatea Northumbria au observat că astfel poţi ajunge să arzi cu 20% mai multă grăsime decât dacă ai muta antrenamentul după micul dejun. De asemenea, datele lor arată că sportul matinal nu a crescut apetitul sau consumul de alimente pe parcursul zilei.

Concluzia legată de eficienţa sportului matinal, înainte de masă, este confirmată de un grup de experţi belgieni, printr-un studiu publicat în The Journal of Physiology. Rezultatele lor arată că, deși toţi participanţii au avut un regim alimentar similar, cei care au desfășurat activitate fizică imediat ce s-au trezit nu s-au îngrășat, spre deosebire de cei care au făcut sport după micul dejun, aceștia luând în greutate.

De altfel, cei care își programează antrenamentul fizic dimineaţa au mai multe șanse de a transforma sportul într-un obicei. „Dacă faci sport înainte ca activităţile din timpul zilei să îţi distraga atenţia, șansele tale de a face exerciţii fizice regulat cresc”, a declarat dr. Cedric Bryant, directorul departamentului de știinţe de la Consiliul American pentru Exerciţiu Fizic, pentru Women’s Health.

Dimineaţa este și cel mai bun moment pentru a face sport dacă vrei să dormi mai bine. Efectul a fost testat de cercetătorii de la Universitatea Statului Appalchia, care au rugat un grup de voluntari să facă exerciţii fizice moderate de trei ori pe săptămână, timp de 30 de minute, la 7 dimineaţa, la prânz (ora 13:00) și seara, la ora 19:00. În cadrul studiului au fost evaluate atât arhitectura somnului, cât și nivelul tensiunii arteriale. „Datele obţinute ne arată că dimineaţa devreme ar putea fi cel mai benefic moment pentru a face exerciţii aerobice cu scopul de a spori schimbările nocturne ale tensiunii arteriale și calitatea somnului”, conchid autorii în jurnalul Vascular Health and Risk Management.

Dacă obiectivul tău de fitness este creșterea masei musculare, atunci seara este cel mai bun moment pentru a face sport, potrivit unui studiu publicat în Journal of Strength and Conditioning Research. Rezultatele lor au arătat că voluntarii care au avut activitate fizică la finalul zilei și-au dezvoltat musculatura cu circa 3,5%. Cei care au lucrat dimineaţa au reușit să își crească masa musculară cu 2,7%. În cadrul studiului, voluntarii au fost rugaţi timp de 10 săptămâni să facă sport între orele 17:00 și 19:00, iar apoi, pentru următoarele 10 săptămâni, au fost împărţiţi în două grupe: una s-a antrenat între orele 7:00 și 9:00, iar cealaltă și-a păstrat programul 17:00 – 19:00.