Cum să-ţi înveţi copilul să aibă un stil de viaţă sănătos

13

Se spune că bazele unui stil de viaţă sănătos se formează chiar de la cele mai fragede vârste. Însă ce părinte nu a avut de-a face cu un copil care nu mănâncă sau care mănâncă prea mult sau care face numai mofturi? Cum poţi să înveţi un astfel de copil să aibă un stil de viaţă sănătos?

Dintr-un motiv sau altul, din ce în ce mai mulţi copii consumă mâncare fast-food, un tip de alimente la care aproape niciunul nu face mofturi. În afară de dezavantajele şi de pericolele asociate acestui consum, o altă problemă este faptul că acel copil care mănâncă nesănătos va ajunge un adult care va mânca la fel, va avea probleme de sănătate şi va duce mai departe acelaşi stil de viaţă. De aceea educaţia în ceea ce priveşte stilul de viaţă este fundamentală, iar în procesul educativ, părinţii au probabil cel mai important rol.

Acest rol constă în a fi un exemplu. Acest lucru nu este mereu uşor, pentru că unii părinţi sunt doar exemple simulate, doar de ochii copiilor, iar alţii cred că cei mici trebuie să asculte, fără să ţină cont de ceea ce văd. „Tu nu poţi bea băuturi carbogazoase şi în acelaşi timp să aştepţi de la copiii tăi să bea apă”, spunea dr. Alanna Levine. Cum se poate, deci, să-i înveţi pe copii să aibă un stil de viaţă sănătos? Iată câteva sugestii, oferite de edition.cnn.com.

1. Nu obliga copiii să mânănce mai mult decât au nevoie. Potrivit lui Lauren Levine, medic pediatru la Columbia Doctors Midtown, a-i obliga să facă acest lucru creează un precedent negativ.

2. Faceţi exerciţii fizice împreună. În felul acesta, le veţi trezi interesul pentru sport şi în plus veţi petrece un timp frumos şi sănătos împreună.

3. Nu mâncaţi în faţa televizorului. Studiile au arătat că, în faţa televizorului, copiii mănâncă în mod mecanic şi în felul acesta mănâncă mai mult. Apoi, publicitatea la anumite alimente nesănătoase îi influenţează în mod negativ.

4. Reduceţi timpul petrecut în faţa ecranelor. Fie mici, fie mari, acestea ne fură multe ore pe zi, încurajând sedentarismul şi lipsindu-ne de timpul necesar pentru alte activităţi mult mai plăcute şi utile.

5. Aveţi răbdare cu „alimentele-problemă”. Este posibil ca anumite alimente să nu fie acceptate de către copii din prima, însă merită să aveţi răbdare şi să insistaţi. Poate în alt moment, poate pregătite altfel, vor reuşi să-i cucerească pe cei mici.

6. Nu folosiţi mâncarea drept pedeapsă sau răsplată. În niciun moment, nu este indicat să folosim mâncarea în felul acesta. Broccoli, spre exemplu, nu trebuie să facă parte dintr-o pedeapsă şi nici dulciurile, dintr-o răsplată, pentru că în felul acesta, în mintea lor se creează o legătură între fapta rea şi broccoli şi cea bună, şi dulciuri, care nu contribuie în mod pozitiv la formarea obiceiurilor sănătoase.

7. Implicaţi toată familia în procesul de gătire. Potrivit studiilor, copiii care participă la pregătirea hranei sunt mai doritori decât ceilalţi să mănânce fructe şi legume.

Foto: Pixabay.com

DISTRIBUIE: