Americanii vor căsătorii contractuale, cu termen de expirare

2504

Se întâmplă ceva ciudat cu căsătoriile din America. Tot mai puţini sunt cei care le iau în serios, iar filmele contribuie cu generozitate la configurarea unei concepţii deloc tradiţionale despre viaţa de familie. Poveștile care dau seva telenovelelor ar trebui să rămână în sfera divertismentului, însă trist este că au acoperire și în viaţa reală.

Americanii sunt inovatori în multe privinţe, inclusiv în ceea ce înseamnă viaţa de cuplu. Toate variantele pe care le propun la viaţa de familie sunt provocatoare și ca termeni, și ca fond. Fie că este denumită căsătorie „starter” (prima căsătorie, care durează maximum cinci ani și se termină fără aducerea pe lume a vreunui copil), fie sau căsătorie „test” (adică un mariaj de testare), generaţia de până în 35 de ani are o definiţie mult mai flexibilă a conceptului de „pentru totdeauna”, susţine The New York Post.

Un studiu destul de recent a constatat că 43% dintre mileniali ar fi interesaţi de un model de căsnicie „beta”, adică o uniune care poate fi ori formalizată, ori dizolvată după o perioadă de 2 ani. Alţi 36% cred că licenţele pentru căsătorie ar trebui validate pentru anumite perioade de timp, așa cum se întâmplă, de exemplu, cu creditele ipotecare. După ce ar expira fiecare perioadă, „termenii” căsătoriei ar trebui renegociaţi pentru o prelungire a „contractului”. De ce acest derapaj al unei instituţii care cândva era considerată sacră? Editorii ziarului american sugerează mai mulţi vinovaţi, pe listă putând fi incluse social media, agenţiile matrimoniale, cultura digitală sau chiar și proaspăta legalizare a căsătoriilor între persoane de același sex.

Doar 26% dintre mileniali sunt căsătoriţi, potrivit unui raport Pew Center, comparativ cu 36% din generaţia X, din urmă cu 20 de ani, și 48% din generaţia Baby Boomers, din anii 1980. De asemenea, milenialii fac parte și dintre grupurile cel mai puţin religioase din spaţiul american. S-ar putea ca în aceste elemente să rezide un posibil răspuns pentru criza tinerei generaţii. În fapt, chiar lipsa de credinţă (încredere) este caracteristica definitorie a milenialilor. Doar 19% dintre ei consideră că oamenii sunt de încredere. Cel mai probabil, în incapacitatea de a se baza unul pe celălalt, milenialii preferă să renunţe la o căsătorie pe viaţă

Evident, această opţiune costă. Nu este vorba de implicaţiile financiare, ci și de efectele de ordin psihic. Acestora li se adaugă ușurinţa cu care rup căsătoria, fără luptă, fără consiliere și, cel mai probabil, fără prea multe regrete. Astfel se formează o generaţie de tineri care nu învaţă cum să lupte pentru viaţa de căsătorie – și probabil nici nu va învăţa, sună concluzia seacă a ziarului american.

DISTRIBUIE: