ADRA România încheie proiectul „E treaba ta!”

12

După o perioadă de 6 luni, s-a încheiat campania de informare şi conştientizare, în judeţul Vrancea, asupra fenomenului violenţei în familie derulată de Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere şi Ajutor (ADRA) România.

Campania a avut startul în luna martie, după ce asociaţia a participat la concursul de proiecte de responsabilitate socială Teimplici.ro, editia 2014, organizat de Telekom Romania şi a fost aleasă printre cei 10 câştigători. Împreună cu partenerii săi, timp de 6 luni, ADRA a desfășurat acţiuni de promovare a drepturilor victimelor violenţei în familie, care au constat în instruirea a peste 140 de persoane și în oferirea de servicii directe către victime, precum evaluarea situaţiei de abuz, consiliere psihologică şi informare asupra drepturilor.

Campania a făcut parte din strategia generală a asociaţiei de extindere a serviciilor oferite acestei categorii vulnerabile şi în alte zone ale ţării, după ce, în 2009, asociaţia a înfiinţat în zona Bucureşti-Ilfov Centrul de Primire în Regim de Urgenţă a Victimelor Violenţei în Familie – Casa ADRA. În Vrancea s-a desfășurat o activitate interorganizaţională, prin semnarea a 18 parteneriate publice şi private (cu primării din 16 localităţi), fiindcă la nivel local victimele sunt cunoscute, însă acestea nu fac paşi oficiali pentru ieşirea din situaţia de abuz. În astfel de situaţii, intervenţia atât din partea organismelor statului, cât şi a ONG-urilor este limitată și doar intervenţia interorganizaţională poate da rezultate.

„Ne-am bucurat de o mare deschidere instituţională la nivel local şi fiecare contact stabilit a fost de un real folos în desfăşurarea acestei campanii. Dorim să le mulţumim tuturor partenerilor noştri, locali şi naţionali, pentru promovarea acţiunilor ADRA România din această perioadă”, declară reprezentanţii asociaţiei. Proiectul a fost gândit ca un prim pas pentru a cunoaşte specificitatea zonei în ceea ce priveşte violenţa în familie pentru ca pe viitor colaborarea să continue, ajungând la planuri concrete de intervenţie în cazurile de abuz.

„Astăzi este o ocazie rară să vezi oameni care îşi recapătă ceea ce au pierdut, însă este o ocazie şi mai rară să vezi oameni care-şi recapătă demnitatea. În cadrul campaniei, am avut ocazia să vedem lucrul acesta transpus în realitate, ceea ce ne-a bucurat nespus. Nu putem decât să ne exprimăm mulţumirea când ne gândim la impactul atât de benefic pentru societate, atât la nivel local, cât şi la nivel naţional, pe care l-am avut cu sprijinul partenerilor noştri, prin această campanie de informare şi conştientizare asupra fenomentului violenţei în familie”, a declarat Robert Georgescu, director ADRA România.

DISTRIBUIE: