Alimentaţia sănătoasă, aliat împotriva depresiei

14

Alimentele pe care le consumăm pot reduce sau pot mări riscul de a suferi de depresie, confirmând încă o dată faptul că o minte sănătoasă este corelată cu un corp sănătos.

O alimentaţie sănătoasă, care să includă multe fructe, legume, fructe de pădure şi cereale integrale, poate reduce considerabil riscul de a suferi de depresie. La polul opus, alimentele care conţin zahăr – deserturi, gustări şi băuturi – şi alimentele procesate cresc riscul de a suferi de această tulburare. Este concluzia oamenilor de ştiinţă, care au constatat că există o strânsă legătură între cantitatea de fructe şi legume consumate şi senzaţia de bună dispoziţie şi sănătate mintală. Studiile în acest domeniu întăresc „ipoteza conform căreia o dietă sănătoasă are potenţialul nu doar de a trata depresia, ci şi de a o preveni”, potrivit descopera.ro.

Organismului uman are uimitoarea capacitate de a descompune alimentele pe care le primeşte în substanţe pe care creierul le transformă în neurotransmiţători, precum dopamina, serotonina, melatonina, norepinefrina şi epinefrina. Dacă alimentele ingerate nu constituie un combustibil sănătos şi potrivit, efectele asupra corpului şi a minţii nu vor întârzia să apară.

Alimentaţia preferată a lumii occidentale – bogată în zahăr, gluten şi grăsime – este contraindicată pentru păstrarea sănătăţii mintale. Alimentele bogate în zahăr determină pancreasul să secrete insulină, iar producţia excesivă de insulină produce inflamaţie, care este asociată cu anumite boli cronice precum boli cardiovasculare, diabet şi cancer, dar şi cu afecţiuni mintale, precum depresia şi anxietatea, notează psychologytoday.com. În acelaşi fel, glutenul şi grăsimile au fost asociate cu efecte negative asupra creierului. Aparatul digestiv influenţează şi el sănătatea mintală. Acesta are propriul sistem nervos, neurotransmiţătorii săi, iar 95% din serotonina din organism se găseşte aici, motiv pentru care mai este numit şi „al doilea creier”.

Care sunt cele mai importante trei recomandări în ceea ce priveşte alimentaţia pentru păstrarea sănătăţii mintale?

– Un program de masă bine stabilit, care să includă mici gustări sănătoase, în afara meselor principale. Acest lucru contribuie la menţinerea nivelului optim de zahăr în sânge.
– Consumul de fructe, legume, fructe de pădure şi cereale integrale.
– Evitarea alimentelor procesate.

DISTRIBUIE: