Premiul Nobel pentru medicină se acordă cercetării în domeniul celulelor stem

Cercetătorii John B. Gurdon (Marea Britanie) şi Shinya Yamanaka (Japonia) au fost recompensaţi, luni, cu premiul Nobel pentru medicină pe 2012, pentru cercetările pe care le-au realizat în domeniul reprogramării nucleare.

Reprogramarea nucleară este o tehnică ştiinţifică ce permite transformarea celulelor adulte în celule suşă, capabile să se dezvolte în orice tip de ţesut în corpul uman. Argumentaţia comisiei Nobel a fost că „descoperirile celor doi au fost revoluţionare pentru înţelegerea modului în care se dezvoltă celulele şi organismele".

Anul trecut, premiul Nobel pentru medicină a revenit cercetătorilor Bruce Beutler (SUA), Jules Hoffmann (Luxemburg) şi Ralph Steinman (Canada), care au revoluţionat felul în care este înţeleasă funcţionarea sistemului imunitar, descoperind principiile cheie ale activării acestuia", potrivit motivaţiei comitetului Nobel.

Premiul pentru medicină marchează debutul sezonul Nobel, care va continua, marţi, cu premiul Nobel pentru fizică, miercuri cu cel pentru chimie, joi cu cel pentru literatură şi vineri cu cel pentru pace, singurul atribuit de Norvegia, şi nu de Suedia, conform dorinţei exprimate de fondatorul prestigioaselor distincţii, Alfred Nobel.

Niciun articol afișat