Jamie Brewer a făcut mai mult decât să dărâme etaloanele exigente ale frumuseţii intens mediatizate. Ea a făcut istorie, devenind primul model din lume cu sindrom Down care pășește pe catwalk-ul Săptămânii Modei din New York, ajungând astfel o sursă de inspiraţie pentru lumea întreagă.

„Tinerele și femeile… (mă văd) și spun «dacă ea poate, atunci și eu pot». Este o adevărată inspiraţie să fiu un model de urmat pentru tinere, pentru a le încuraja să devină și să arate cine sunt”, a declarat Brewer pentru Today.

Inedita apariţie a tinerei cu sindrom Down face parte din iniţiativa designerului Carrie Hammer, cea care a pus bazele campaniei „Role Models Not Runway Models”. Prin această mișcare, creatoarea de modă și-a propus să le inspire pe femei și să le schimbe modul în care îşi percep propria persoană. De aceea a ales ca hainele realizate de ea să fie prezentate pe podium de clientele sale care pot servi drept modele inspiraţionale, în locul modelelor.

În urma iniţiativei ei, Hammer a primit o serie de mesaje emoţionante de recunoştinţă din partea unui număr impresionant de femei, care i-au mulţumit pentru inspiraţia oferită de prestaţia modelului Brewer. Unul dintre aceste mesaje a venit chiar din partea lui Katie Driscoll, cofondatoarea organizaţiei americane nonprofit „Changing The Face of Beauty”, care încurajează companiile să includă persoane cu dizabilităţi în campaniile lor de promovare și în reclame.

„Îţi mulţumesc că ești schimbarea de mult așteptată. Literalmente aș putea plânge de fiecare dată la citirea unui articol legat de decizia ta de a include un model care se întâmplă să aibă un handicap. TU ești ceea ce lumea avea nevoie”, a scris Driscoll, care are o fiică născută cu sindromul Down.

Hammer este surprinsă și entuziasmată de ecoul răsunător al campaniei. „Mi-au fost întrecute toate așteptările. Ceea ce îmi place la spectacolele noastre este că toată lumea zâmbește și se simte bine. (…) Cred că e ceea ce oamenii așteptau să vadă și reacţiile pozitive ale tuturor sunt copleșitoare”, a declarat Hammer pentru TIME.

Anul trecut s-a produs debutul acestei campanii, care avea să devină un pas important pentru reconstruirea încrederii în sine pentru cei care nu se încadrează în standardele nerealiste de frumuseţe promovate. Tot în cadrul Săptămânii de Modă de la New York,  dr. Danielle Sheypuk a devenit primul model din istorie în scaun cu rotile care „pășește” pe podiumul evenimentului. „Oamenii cu dizabilităţi trebuie să vadă asta. Este o metodă de creștere a încrederii în sine. Poate transmite gândul că, «dacă ea face asta și eu o pot face. Cui îi pasă de scaunul meu cu rotile?»”, declara în urmă cu un an dr. Sheypuk pentru Huffington Post.

Foto: ABC News via YouTube