Der Spiegel acuză WWF de greenwashing

12

O analiză Der Spiegel aruncă blam asupra „celei mai puternice organizaţii de mediu din lume”, WWF (World Wildlife Fund for Nature). Principala acuzaţie: în ciuda scopului său declarat de protecţie a mediului înconjurător, organizaţia protejează, în fapt, industria.

O analiză Der Spiegel aruncă blam asupra „celei mai puternice organizaţii de mediu din lume”, WWF (World Wildlife Fund for Nature). Principala acuzaţie este că, în ciuda scopului său declarat de protecţie a mediului înconjurător, organizaţia protejează, în fapt, industria.

Potrivit autorilor, organizaţia are un rulaj financiar de invidiat, însă între succesul comunicat opiniei publice și realitatea nesustenabilă nu se află nimic altceva decât un amplu proces de grenwashing. Conceptul presupune folosirea instrumentelor de PR și marketing, în mod înșelător, pentru a promova percepţii pozitive asupra activităţii organizaţiei.

Exemple prezentate în analiză evidenţiză companii multinaţionale și chiar guverne ca principale surse ale fondurilor uriașe pe care le gestionează organizaţia. Jurnaliștii prezintă și intenţiile programelor susţinute de organizaţie, cum ar fi etichetarea alimentelor provenind din surse nemodificate genetic sau a produselor care respectă anumite standarde de mediu, protejarea unor specii în pericol de dispariţie, și evaluează negativ rezultatele acestor programe.

Inadecvarea, practicarea unor compromisuri dezavantajoase ideologic și absenţa unor obiective măsurabile sunt principalele elemente care reies din cele câteva studii de caz, de pe tot globul, pe care jurnaliștii Der Spiegel le urmăresc în analiza lor.

Analiza poate fi citită integral pe Der Spiegel.