4 alimente care îţi îmbunătăţesc vederea

1281

Alimentele bogate în vitamina A, C şi E, dar şi cele care conţin betacaroten, luteină, zinc sau acizi graşi omega-3 pot ajuta persoanele care suferă de afecţiuni ale vederii, precum cataractă, să încetinească efectele bolii şi pot contribui chiar la prevenirea acestora, a arătat un studiu realizat în cadrul Institutului Naţional american Oftalmologic, notează Huffington Post.

Este indicat ca vitaminele, antioxidanţii şi mineralele să provină din alimente, şi nu din pastile. În acest sens, Huffington Post a întocmit o listă cu produsele de unde îţi poţi procura în mod direct cantitatea de substanţe hrănitoare pentru a-ţi păstra sănătatea ochilor.

De exemplu, sucul proaspăt de portocale este bogat în vitamina C, ajută la păstrarea vaselor oculare de sânge sănătoase şi reduce riscul apariţiei cataractei nucleare, arată Asociaţia Americană de Optometrie.

Zincul este o substanţă extrem de importantă în păstrarea sănătăţii ochilor, notează WebMD. Împreună cu vitamina A, acesta ajută la crearea melaninei, care protejează ochiul. Surse de zinc pe care le poţi adăuga în dieta ta zilnică sunt fasolea sau nucile.

Napii sunt bogaţi în luteină şi zeaxantină, antioxidanţi care protejează ochii de efectele radicalilor liberi şi care absorb, în acelaşi timp, între 40% şi 90% din intensitatea luminii albastre, arată nutriţionistul Joy Bauer. Consumul de napi creşte densitatea pigmenţilor din maculă (o parte a retinei responsabilă pentru viziunea detaliată şi care ne ajută să citim), lucru care contribuie la protejarea retinei.

Vitamina E întârzie apariţia cataractei şi încetineşte îmbătrânirea maculei, în timp ce acizii graşi omega-3 previn retinopatia diabetică şi orbirea, protejând vasele de sânge ale retinei. Ambele substanţe se găsesc în delicioasele arahide.