4 obiceiuri care îţi încetinesc metabolismul

514

Stresul, alimentaţia necorespunzătoare, mâncatul la ore neregulate sau statul în aceeaşi poziţie pentru o perioadă prea lungă de timp sunt doar câteva din obiceiurile pe care mulţi dintre noi le avem şi care îşi revarsă efectele negative asupra metabolismului nostru.

În lupta cu kilogramele în plus, mulţi recurg la micşorarea excesivă a porţiilor de mâncare, ajungând să consume o cantitate insuficientă de hrană, iar acest lucru afectează metabolismul, notează Prevention. Dr. Dan Benardot, profesor asociat în nutriţie şi kinetoterapie la Universitatea de Stat Georgia, este de părere că fiecare dintre noi ar trebui să mănânce atât cât să îi dispară senzaţia de foame.

O altă greşeală pe care o comitem şi care ne afectează metabolismul este mâncatul sporadic. Acest lucru poate conduce la acumularea kilogramelor în plus, a arătat un studiu realizat de Universitatea Ebraică, notează Women's Health. Oamenii de ştiinţă au observat că şoarecii care au avut mese neregulate, bogate în grăsimi, au câştigat mai mult în greutate, faţă de cobaii care au consumat alimente similare pe baza unui program regulat. Experţii sunt de părere că obiceiul de a mânca în fiecare zi la aceleaşi ore antrenează corpul să ardă mai multe calorii între mese. Dr. Benardot recomandă, de asemenea, mese regulate, odată la 3-4 ore.

Statul în aceeaşi poziţie pentru o perioadă îndelungată de timp este un alt obicei care îţi poate afecta metabolismul. Carrie Scmitz, directorul de cercetare ergonomică de la Ergotron, susţine că statul timp de 20 de minute în aceeaşi poziţie conduce la inhibarea metabolismului, arată Women's Health. În schimb, statul în picioare aduce o contribuţie pozitivă metabolismului tău, arată un studiu apărut în jurnalul Diabets, notează Lucy Danzinger şi echipa de la publicaţia Self, într-un articol pentru Yahoo! News.

Stresul ne determină să dormim mai puţin şi mai prost, dar în acelaşi timp ne face să mâncăm mai mult. Acest lucru afectează funcţiile glandei tiroide, care joacă un rol important în reglarea metabolismului, adaugă Lucy Danzinger. Efectele produse din cauza disfuncţiei acestei glande se răsfrâng asupra întregului organism, conducând la creşterea în greutate, apariţia depresiilor şi instalarea stării de oboseală.

Tot pe lista obiceiurilor nocive care ne încetinesc metabolismul se numără şi săritul peste micul dejun, cea mai importantă masă a zilei, deshidratarea, consumul de junk-food, privarea de somn sau consumarea unor cantităţi insuficiente de alimente bogate în calciu şi vitamina D.