5 efecte negative ale lipsei de somn

6347

Efectele imediate ale lipsei de somn sunt evidente. Persoanele care nu dorm destule ore pe noapte sunt adesea prost dispuse, sensibile, nu se pot concentra, se simt obosite şi le e somn mereu.

În medie, adulţii au nevoie de 7, până la nouă ore de somn pe noapte, conform National Sleep Foundation, dar cei mai mulţi abia trec de şase ore de somn pe noapte. Iar dormitul sub şase ore pe noapte poate avea efecte serioase, printre care chiar şi alterarea genelor.

Chiar şi fără alţi factori tipici, precum obezitate, fumat, istoricul familiei, dormitul puţin creşte riscul de atac cerebral, conform unui studiu din 2012. Adulţii care dorm mai puţin de şase ore pe noapte în mod regulat au un risc de patru ori mai mari de a suferi un atac cerebral.

Prea puţin somn deschide calea spre obezitate, din cauza unor schimbări hormonale care ne fac să optăm pentru alimente nesănătose sau porţii mai generoase.

Mai multe studii realizate în 2012 pe legătura dintre lipsa de somn şi rezistenţa la insulină, arată că atunci când dormim mai puţin, corpul nu mai foloseşte insulina în mod eficient, ceea ce, pe termen lung, creşte riscul de diabet.

Cu cât dormim mai puţin, cu atât beneficiem mai puţin de proprietăţile somnului, printre care stocarea informaţiilor în memorie. De asemenea, Huffington Post citează rezultatele unui studiu realizat în 2013, conform căruia lipsa de somn duce la deteriorarea neuronilor, lucru ce ar putea explica pierderea memoriei la persoanele în vârstă.