5 feluri în care plimbatul te scapă de stres

269

Se știe că plimbatul ajută la arderea caloriilor și reduce riscul de a dezvolta boli de inimă, dar, în afară de asta, cercetătorii au descoperit că plimbările de după masă au beneficii împotriva stresului.

În onoarea Zilei Naţionale a Plimbatului, din Statele Unite, pe 3 aprilie, Huffington Post a compilat o listă cu cele mai importante feluri în care plimbatul ajută la eliminarea stresului.

Conform unui studiu realizat de cercetătorii britanici, plimbatul în spaţii verzi poate ajuta creierul să intre într-o stare de calm și meditaţie. Se pare că activitatea declanșează „atenţia involuntară", ceea ce înseamnă că păstrează atenţia activă, dar în același timp permite și meditaţia.

Mai multe studii au confirmat că timpul petrecut în natură nu doar reduce stresul, ci și ajută memoria și atenţia, chiar cu până la 20%. De asemenea, a fost demonstrat că îmbunătăţește nivelul energetic.

Ca orice alt exerciţiu cardiovascular, plimbatul în pas rapid ajută la eliberarea endorfinelor, care pot reduce hormonii de stres și pot alina depresia ușoară. Mișcarea regulată, prin producerea de endorfine, poate îmbunătăţi dispoziţia și încrederea de sine.

Dacă plimbarea de zi cu zi devine o activitate de grup, aceasta ajută la dezvoltarea relaţiilor sociale. Sprijinul social din partea prietenilor, a familiei sau a membrilor comunităţii ne îmbunătăţește rezistenţa la stres și scade nivelul cortizolului, hormon de stres.

Conform unui studiu realizat în 2008, persoanele care au o viaţă sedentară au experimentat o creștere a nivelului de energie cu 20% și o reducere a oboselii cu 65%, după programe de exerciţii centrate pe plimbări în natură.