6 alimente benefice pentru sănătatea creierului

1527

Pentru a-ţi ajuta creierul să se păstreze sănătos pentru tot mai multă vreme şi pentru a contribui la sporirea capacităţilor tale cognitive, poţi apela cu încredere la puterile binefăcătoare ale câtorva alimente delicioase.

Nucile conţin antioxidanţi care contribuie la combaterea efectelor nocive ale radicalilor liberi asupra celulelor ADN din creier, notează Live Science. În plus, nucile au ajutat la îmbunătăţirea capacităţii de memorare, învăţare şi coordonare a mişcărilor în cazul şoarecilor hrăniţi cu acestea, a arătat un studiu prezentat la Conferinţa Internaţională pentru Alzheimer din 2010.

Spanacul este bogat în viatamina C şi E, care pot ajuta la îmbunătăţirea abilităţilor cognitive, au demonstrat studiile. După opt luni în care au fost hrăniţi cu suplimente cu vitamina E, cobaii au înregistrat o creştere a funcţiilor creierului şi a ţesutului nervos cu până la 900%, a arătat un studiu publicat în Journals of Gerontology în 2000. De asemenea, a crescut şi nivelul de secreţie a dopaminei (hormonul plăcerii).

Alimentele bogate în acizi graşi omega-3, precum peştele (somonul, heringul, păstrăvul, macroul), uleiul din seminţe de in, din soia şi din nuci, ori seminţele de dovleac, contribuie atât la menţinerea sănătăţii creierului, dar şi a inimii sau a încheieturilor, notează BBC Food.

Roşiile sunt o sursă bogată de licopen, un antioxidant ce poate feri celulele corpului de atacul radicalilor liberi (fenomen care poate contribui la dezvoltarea bolilor de demenţă, în special Alzheimer).

Broccoli are un conţinut bogat de vitamina K ce contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor creierului.

Studiile pe şoareci de laborator au arătat că un consum ridicat de afine poate spori capacitatea de învăţare şi funcţiile motorii, notează Web MD. De asemenea, dr. Steven Pratt, autorul cărţii Superfoods Rx: 14 alimente despre care s-a dovedit că îţi pot schimba viaţa, susţine că alte studii pe animale au sugerat că afinele protejează creierul de stresul oxidativ şi ar putea juca un rol în micşorarea riscului de dezvoltare a demenţei sau Alzheimerului.

Pe lista alimentelor benefice pentru sănătatea creierului mai putem adăuga sucul de rodii, fasolea, cerealele integrale, fructele de avocado, morcovii, coacăzele negre sau ciocolata neagră.