Cinci alimente esenţiale pentru un păr sănătos

1430

Nu doar produsele destinate îngrijirii părului pot contribui la sănătatea podoabei tale capilare, ci și dieta, care poate îmbunătăţi considerabil aspectul, calitatea și rezistenţa firului de păr. Iată o listă cu cinci dintre cele mai benefice alimente pentru sănătatea părului.

Nucile

Datorită conţinutului ridicat de acizi grași omega-3, biotină și vitamina E, nucile protejează celulele împotriva deteriorării ADN-ului, iar cuprul regăsit în componenţa sa ajută la menţinerea culorii naturale și strălucitoare a firului de păr.

Cartofii dulci

Aceștia reprezintă o sursă bogată de beta-caroten antioxidant, pe care corpul îl transformă în vitamina A, producând uleiul necesar scalpului și prevenind totodată apariţia iritaţiilor și a mătreţii. Beneficii similare sunt asigurate și de alte alimente precum morcovul, pepenele galben, dovleacul, caisele, mango.

Spanacul

Alături de broccoli și varză, spanacul îmbunătăţește atât sănătatea scalpului, cât și a firului de păr, datorită fierului, beta-carotenului, acidului folic și a vitaminei C pe care le conţine în măsură bogată.

Lintea

Preparatele din linte nu trebuie ocolite de cei ce-și doresc un păr frumos și sănătos, acestea având efecte remarcabile în ceea ce privește stoparea căderii părului, datorită fierului, proteinelor, zincului și biotinei pe care le conţin. De reţinut faptul că fasolea și boabele de soia se înscriu în aceeași categorie, sporind vizibil calitatea părului nostru.

Afinele

Deoarece afinele sunt foarte bogate în vitamina C, consumul acestor fructe, dar și al roșiilor sau căpșunelor, stimulează circulaţia la nivelul scalpului și susţine vasele mici de sânge care hrănesc foliculii. Lipsa vitaminei C din alimentaţie poate duce, în schimb, la ruperea firului de păr.