Hrana crudă, „cea mai sănătoasă alimentaţie”

158

Hrana crudă, neprocesată termic, este cea mai sănătoasă formă de alimentaţie, susţine Ligia Pop, o promotoare activă a alimentaţiei raw vegană în România.„Vrem să arătăm că un stil sănătos, raw, vegetarian sau vegan, nu înseamnă să mănânci numai salate,” a declarat Ligia Pop cu ocazia organizării Târgului de Primăvară Raw Vegan, un eveniment ce a avut loc duminica trecută, concomitent cu World Raw Food Day.„Că ești grăbit, că ai prea multă treabă la birou sau, pur și simplu, nu ai chef să-ţi gătești, un suc proaspăt, obţinut cu storcătoarele prin presare, îţi va oferi necesarul de enzime, vitamine și minerale care îţi vor ţine bateriile încărcate pe toată perioada zilei,” susţine Ligia, autoare a cărţilor Reţete vegane fără foc și Germeni și vlăstari.Totuși, menţionează ea, promovarea unui stil de viaţă sănătos nu presupune consumarea exclusivă a fructelor, legumelor și verdeţurilor în stare crudă. Ligia Pop militează însă pentru eliminarea completă a cărnii din alimentaţie și creșterea cantităţii de verdeţuri consumate, pentru că acestea previn „îmbolnăvirea și îmbătrânirea timpurie a corpului.”

Totuși, potrivit unor specialiști, hrana crudă nu e întotdeauna cea mai sigură. „Sunt multe toxine naturale în vegetale, la care nici nu ne-am gândi și care sunt distruse foarte simplu prin gătire,” susţine medicul american Andrew Weil, citat de empowher.com.

Christopher Wanjek, autor al cărţii Food at Work recomandă adoptarea unei diete macrobiotice, (bazată pe cereale și îmbogăţită cu alte vegetale cultivate local). Wanjek susţine că anumiţi nutrienţi sunt absorbiţi mai greu din alimentele crude. Astfel de nutrienţi sunt carotenoidele (licopenele, alfa-carotenul, beta-carotenul și luteina) foarte importante în protejarea organismului împotriva radicalilor liberi. De aceea, spune autorul citat de livescience.com, este bine ca o parte din hrană să fie gătită.