5 super alimente pentru luna noiembrie

655

În timp ce ne îndreptăm vertiginos spre lunile de iarnă, e din ce în ce mai greu să gătim sănătos şi proaspăt. Majoritatea legumelor care ajung în farfurie vin din pungile congelate de la supermarket. Dar nu trebuie să fie aşa. Huffington Post prezintă o listă cu 5 legume care pot fi cumpărate de la piaţă, pentru o dietă de toamnă hrănitoare.

Cartofii dulci sunt un soi de cartofi, ce se găsesc preponderent în Statele Unite, dar au apărut de câţiva ani buni şi în hipermarketurile româneşti. Pentru români seamănă mai mult cu dovlecii, dar merită încercaţi. Sunt bogaţi în vitamina A şi antioxidantul beta-caroten, şi ajută la menţinerea unui sistem imunitar puternic şi o piele sănătoasă. De asemnea, sunt bogaţi în potasiu, chiar mai bogaţi decât bananele. Se pot mânca copţi, piure, sau introduşi în supe creme.

Conopida este o foarte bună sursă de vitamina C, fibre, potasiu şi vitamina K, la un scor foarte redus de calorii. Mai mult decât atât, are avantajul de a fi înrudită cu broccoli şi protejează î,potriva cancerului. Felurile de pregătire sunt diverse, se poate mânca crudă în salată, se poate face piure, gratinată la cuptor, se poate pune în supă, sau se poate pune la murat.

Antioxidanţii din coacăze sunt benefici pentru inimă şi ajută la prevenirea infecţiilor bacteriene, în special în cazul infecţiilor tractului urinar. Culegerea lor se termină de obicei la mijlocul lunii şi se folosesc în mod deosebit la prăjituri, plăcinte, brioşe, pentru că dau un gust acruţ deserturilor prea dulci.

Prazul este în sezon din octombrie până în mai. Este bogat în calciu, potasiu şi acid folic şi protejează împotriva problemelor de inimă şi a cancerului de prostată. Acidul folic, sau vitamina B9, este şi una dintre cele mai importante vitamine pentru sarcină, prevenind problemele congenitale ce se pot dezvolta la copii.

Varietăţile de dovleac de iarnă sunt mai dulci decât cele de vară, precum zucchini şi pot fi păstraţi pentru mai mult timp, datorită cojii groase. La fel ca şi cartofii dulci, dovleacul este o sursă fantastică de vitamina A şi beta-caroten. Se pot mânca copţi, cu sirop de arţar pe deasupra, sau se pot adăuga la plăcinte şi alte deserturi.