Câte cuburi de zahăr conţin 10 alimente sănătoase?

898

Conform Organizaţiei Naţiunilor Unite, pentru prima dată în istoria omenirii, bolile cronice cauzate de dietă (precum afecţiunile cardiace, diabetul şi cancerul) ucid mai multe persoane decât bolile infecţioase. Cele mai recente date arată că 35 de milioane de persoane mor anual din cauza acestor afecţiuni.

De asemenea, la nivel mondial, numărul persoanelor obeze este cu mult mai mare decât numărul persoanelor subnutrite. Aceste statistici îngrijorătoare pot fi explicate prin triplarea consumului de zahăr la nivel mondial în ultimii 50 de ani.

Luând în calcul că doza zilnică recomandată de zahăr este de 50 de grame, adică 10 cuburi de zahăr pentru adulţi şi adolescenţi şi 9 pentru copiii între cinci şi zece ani, puţini ştiu că doar un bol de cereale şi un suc de portocale reprezintă jumătate din această doză, conform Mediafax.

Daily Mail și Huffington Post au făcut calculul cuburilor de zahăr care se găsesc în alimentele cu cel mai mare consum, dar și în alimentele considerate a fi sănătoase:

1. Un măr= 2,5 cuburi de zahăr2. O banană= 4 cuburi3. Un iaurt degresat natural, de 170 gr= 3 cuburi de zahăr4. O porţie de cereale cu miere Kellogg's= 4 cuburi de zahăr5. Un baton de cereale integrale= 2 cuburi de zahăr6. Un smoothie (băutură din fructe cu lapte sau iaurt)= de la 8 la 20 de cuburi de zahăr7. Piersici din conservă= 6 cuburi de zahăr8. Dressing de salată degresat= de la 4 la 8 cuburi de zahăr9. Sos de roșii (15 ml)= 1 cub de zahăr10. Stafide de 14 gr= 2 cuburi de zahăr