De ce să nu sari peste micul-dejun

810

Micul-dejunul este cea mai importantă masă a zilei. Pe lângă faptul că îţi oferă energia necesară pentru a începe ziua, masa de dimineaţă contribuie la menţinerea sănătăţii organismului.

Studiile au arătat că cei care nu sar peste micul-dejun se menţin la un nivel optim în ceea ce priveşte colesterolul şi nivelul de zahăr în sânge, spune Huffington Post.

Beneficiile mâncatului de dimineaţă se extind şi asupra performanţelor noastre. De exemplu, copiii care nu iau micul-dejun au rezultate mult mai slabe, sunt dezinteresaţi şi uşor iritabili, arată cercetările menţionate în GuardianEatRight. Acelaşi lucru se poate aplica şi în cazul adulţilor.

De asemenea, dacă aveai impresia că din cauza mesei de dimineaţă te îngraşi, află că mai multe studii au arătat că rezultatul este exact invers, arată WebMD. Acest obicei ajută la reducerea senzaţiei de foame în timpul zilei. Cei care sar peste micul-dejun ajung să consume o masă mult mai generoasă la prânz din această cauză.

Trebuie ţinut însă cont de faptul că nu toate alimentele sunt bune pentru micul-dejun. Masa matinală bogată în calorii, zahăr şi grăsimi mărește riscul creşterii în greutate şi favorizează apariţia senzaţiei de foame la scurt timp după ce au fost consumate alimentele respective, adaugă Huffington Post. Printre alimentele de evitat se numără batoanele şi cerealele cu un conţinut ridicat de zahăr, gogoşile sau brioşele.

O soluţie sănătoasă este consumarea unei porţii de cereale integrale de dimineaţă. Acest obicei te poate ajuta şi la păstrarea unei greutăţi normale, arată un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Regina Margareta din Edinburgh, susţine GuardianEatRight. De asemenea, fructele şi legumele proaspete sunt recomandate pentru aportul de energie pe care îl aduc. Lactatele sunt şi ele recomandate, atâta timp cât au un conţinut redus de grăsime.