Alimentaţia care previne diabetul

3483

Dieta alimentară joacă un rol important în micșorarea pericolului de a dezvolta diabet, o boală care ucide o persoană o dată la fiecare șase secunde. Află ce alimente poţi include în meniul tău pentru a preveni această maladie.

O primă schimbare necesară în regimul tău alimentar este înlocuirea alimentelor procesate, bogate în carbohidraţi, cu cereale integrale, scriu experţii de la Harvard. Aceste produse „nu conţin un nutrient magic ce luptă împotriva diabetului și îmbunătăţesc sănătatea. Este vorba de întregul pachet – elemente intacte ce lucrează împreună – asta e important”, explică specialiștii. Consumul de cereale integrale ajută la diminuarea nivelului de insulină secretat, al glucozei și a indexului glicemic. Mai mult, sunt bogate în substanţe nutritive, minerale și fitochimicale ce contribuie la micșorarea riscului de dezvoltare a diabetului. Ai la dispoziţie o varietate largă de produse din cereale integrale, de la fulgi de ovăz pentru micul dejun, până la paste integrale sau orez brun pentru un prânz delicios.

De asemenea, pentru prevenirea riscului de diabet este esenţial să fii atent la tipul de grăsime conţinut de produsele pe care le mănânci. „Grăsimile bune, precum cele polinesaturate găsite în uleiurile vegetale lichide, oleaginoase și semniţe pot ajuta la reducerea riscului de diabet de tipul 2″, subliniază cercetătorii de la Harvard. De exemplu, seminţele de in sunt bogate în acid alfa-linolenic, o substanţă asociată protejării de această maladie, scrie The Globe and Mail. La fel de indicate sunt și seminţele de chia sau de cânepă, soia și nucile.

Roșcova poate înlocui cu succes cacaua. Mai mult decât atât, experţii de la Universitatea Purdue au observat că pudra de roșcove poate fi folosită și în regimul alimentar recomandat pacienţilor cu diabet. „Această făină are 60% proteine, lucru care o face o făină săracă în carbohidraţi pe care diabeticii o pot consuma în siguranţă”, scrie AZ Central.

Dieta alimentară echilibrată recomandată pentru reducerea riscului de diabet trebuie completată cu fructe și legume proaspete, printre care și cartofi dulci, broccoli, varză, afine, citrice sau roșii. De asemenea, regimul alimentar sănătos trebuie însoţit de un program regulat de exerciţii fizice, dar și de renunţarea la obiceiurile nocive, precum fumatul.

Statisticile recente publicate de Federaţia Internaţională pentru Diabet arată că în 2013 numărul de pacienţi cu diabet a atins un nivel record, ridicându-se la 382 de milioane de bolnavi în toată lumea. În viitor însă, cifrele estimate conturează o imagine și mai sumbră. Experţii preconizează că în 2035, numărul de bolnavi de diabet se va ridica la 592 de milioane de oameni.

Karob-nou