Obezii cuceresc piaţa de publicitate

16

Spoturile publicitare sunt locul în care doar cei cu corpuri ideale, păr frumos şi zâmbet perfect îşi găsesc locul, însă lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Agenţiile de publicitate americane au început să includă tot mai adesea în spoturi persoane obeze.

Unele dintre companiile americane cele mai profitabile au decis să includă în spoturile lor persoane supraponderale sau obeze (cu o greutate a corpului mai mare cu peste 20% decât greutatea normală), într-o încercare de a schimba comportamentul consumatorilor.

Primul spot a fost realizat de Nike. În clip, protagonistul – un adolescent american, în vârstă de 12 ani şi cu o greutate de 90 de kilograme – aleargă fără oprire pe tot parcurul reclamei, pentru a-şi demonstra că poate fi puternic şi perseverent. Ideea a fost urmată de lanţul de restaurante Subway, de agenţia de publicitate Madison Avenue (care în trecut a batjocorit în câteva clipuri persoanele obeze), dar şi de furnizorul de servicii de sănătate Blue Cross Blue Shield.

Experţii în domeniu au explicat că apariţia persoanelor obeze în spoturi publicitare este acceptabilă deoarece obezitatea a devenit o problemă răspândită în SUA. „Generaţia actuală nu îi vede pe obezi ca pe nişte persoane diferite. Percepţia s-a schimbat. Oricine poate fi o celebritate", a declarat consultantul de publicitate Erich Joachimsthaler pentru USA Today.