Proteina este o parte esenţială a organismului uman, întrucât ea se găseşte în fiecare organ, fiecare ţesut şi fiecare celulă din corpul omenesc. Nevoia de proteine este însă supra-evaluată, deoarece oamenii mănâncă o cantitate mai mare de proteine animale decât au nevoie.

Dieteticienii de la Universitatea Utah, citaţi de Yahoo News, au consultat cele mai recente studii privitoare la aportul de proteine de origine animală şi au redactat un articol ce conţine trei lucruri pe care oamenii trebuie să le ştie despre proteine.

În primul rând, o dietă bogată în proteine poate să fie benefică în curele de slăbire, dar numai pentru o perioadă scurtă de timp. Un studiu realizat în anul 2007 şi publicat în Jurnalul Asociaţiei Medicale Americane a arătat că, dintre patru diete pe care le-au încercat patru grupuri de femei, cea mai eficientă s-a dovedit cea care a inclus cea mai mare cantitate de proteină animală. Însă, la scurt timp după încetarea dietelor, femeile care au avut un aport ridicat de proteine nu au reuşit să îşi menţină greutatea.

În al doilea rând, o cantitate mai mare de proteine nu contribuie la dezvoltarea masei musculare. Un studiu efectuat în anul 2004 a urmărit să descopere dacă acesta este un mit sau nu. Cu toate că aportul ridicat de proteine a ajutat la creşterea masei musulare în cazul atleţilor care depuneau efort fizic intens, la cei care nu erau sportivi de performanţă sau care nu făceau antrenamente solicitante, cantitatea ridicată de proteine nu a avut efectul scontat.

În al treilea rând, consumul crescut de proteine este dăunător pentru sănătate. De regulă, alimentele bogate în proteine de origine animală au şi un conţinut ridicat de grăsime. De aceea, în lipsa unui stil de viaţă activ, consumul de proteine duce la creşterea în greutate. Un studiu amplu, realizat în Suedia şi publicat în Jurnalul Britanic de Medicină în luna iunie, a analizat dieta a 44.000 de femei cu vârste între 30 şi 40 de ani. După 15 ani, cercetătorii au descoperit că femeile care au consumat cinci grame de proteine în plus faţă de doza zilnică recomandată (0,8 gr/kg corp) au prezentat un risc de boli cardiovasculare mai mare cu 5%.