Campania „lunea fără carne” – 10 ani de succes

52

La aniversarea a zece ani de la lansare, campania „lunea fără carne" iniţiată de Şcoala de Sănătate Publică Johns Hopkins se dovedeşte un real succes în ţara de origine (SUA), dar şi în 29 de alte ţări.

Campania încurajează oamenii ca în ziua de luni să renunţe la consumul de carne şi să mănânce produse vegetale, cu mai puţine grăsimi, pentru a îmbunătăţi sănătatea şi a proteja mediul înconjurător.

Ziua de luni nu a fost aleasă întâmplător. Câteva studii au arătat că aceasta este cea mai bună zi pentru ca cineva să facă o schimbare semnificativă în viaţă, fie că este vorba despre renunţarea la fumat sau începerea unei diete.

În SUA, rezultatele au fost încurajatoare. Deşi consumul de carne este în medie de 122 de kilograme de carne pe cap de locuitor în fiecare an, un sondaj din 2012 arată că 39% dintre americani consumă mai puţină carne decât în urmă cu trei ani.

Între motivele pentru care oamenii renunţă la carne sunt o sănătate mai bună (66%), un cost mai mic (47%), grija pentru binele animalelor (30%) şi grija pentru mediul înconjurător (29%).

Sursa: NPR