Care este dieta unui olimpic?

147

Odată cu începerea Jocurilor Olimpice şi câştigarea primelor medalii, au început şi speculaţiile despre dopaj, dar şi curiozităţile oamenilor de acasă despre ce mănâncă cei mai puternici sportivi ai lumii. Câţiva nutriţionişti au acceptat să dezvăluie din secretele culinare care îi ţin pe tineri în forţă.

Nutriţionistul echipei olimpice din Statele Unite a stat recent de vorbă cu jurnaliştii Huffington Post şi a dezvăluit secrete din culise. Se pare că pentru olimpici dieta este cel puţin la fel de importantă ca şi antrenamentul fizic, pentru că dacă depăşesc limita de greutate pot fi descalificaţi din concursuri. Ca nutriţionist al unei întregi echipe, Jennifer Gibson trebuie să personalizeze mesele fiecărui atlet în funcţie de categoria la care participă. De la box, tae kwon do, înot, gimnastică etc., fiecare sport impune ca cel care îl practică să aibă o anumită greutate şi musculatură. De aceea şi mesele diferă de la un sportiv la altul.

De exemplu, înotătorul american Michael Phepls trebuie să consume 12.000 de calorii pe zi. La mic dejun mănâncă 3 sendvişuri cu ou, o omletă din 5 ouă, 3 clătite cu ciocolată, 3 felii de pâine toast cu zahăr, un bol cu terci de ovăz, scrie DailyMail. La prânz consumă jumătate de kilogram de paste, 2 sendvişuri mari cu şuncă, brânză şi maioneză, şi bea aproximativ 4 litri de băuturi pentru energie. La ultima masă termină şi cea de-a doua jumătate de kilogram de paste, pizza şi consumă şi mai multe băuturi.

În mod normal, un înotător ar avea nevoie de 6.000 de calorii pe zi, spune nutriţionistul, dar pentru antrenamentul pentru Olimpiadă nevoia creşte. Deşi dieta este bogată în colesterol, acesta nu ar avea timp să se depună pe artere datorită antrenamentelor intense.

Pe de altă parte, echipa Turciei, care a realizat o şedinţă foto în care îşi prezintă dietele zilnice, se bucură de mese mai sănătoase, care se bazează destul de mult pe alimente tradiţionale turceşti.