Studiu: Ai tulburări de somn? Fă sport

216

Fie că suferi de insomnie, fie că te trezeşti obosit, soluţia cea mai convenabilă este adoptarea unui program de exerciţii fizice. Un studiu recent a reuşit să determine o legătură puternică între obiceiul de a face sport şi calitatea somnului.

Un sondaj de opinie, realizat de Fundaţia Naţională pentru Somn din SUA, a chestionat peste o mie de adulţi, cu vârste cuprinse între 23 şi 60 de ani, cu privire la calitatea somnului şi includerea unui program de exerciţii fizic în programul zilnic. Concluzia a fost că cei care desfăşurau o activitatea fizică de intensitate uşoară sau moderată, se odihneau de două ori mai bine decât cei care aveau un stil de viaţă sedentar.

Astfel, chiar dacă durata somnului era aceeaşi la ambele categorii, adică şapte ore pe noapte, cei care sunt activi dorm mai bine decât cei sedentari, informează Inquisitr.

Jumătate dintre cei care nu au un program constant de sport au declarat că se trezesc regulat noaptea fără niciun motiv şi aproape un sfert dintre ei adorm cu greu în fiecare seară.

În rândul activităţilor fizice de intensitate mică s-a numărat mersul pe jos, iar între cele de intensitate medie, specialiştii au menţionat ridicarea de greutăţi sau pilates.