Studiu „fals” despre vaccinul ROR

38

Studiul care acuza vaccinul ROR (împotriva rujeolei, oreionului și rubeolei) că ar provoca autism a fost „un trucaj elaborat", a acuzat joi British Medical Journal. Potrivit Agerpres, studiul elaborat în 1998 fusese publicat revista The Lancet, care l-a retractat ulterior, în februarie 2010.

Articolul medical care incrimina vaccinul ROR pentru declanșarea autismului, ca urmare a conţinutului de mercur din produs (Thimerosal), a convins mulţi părinţi să nu își vaccineze copiii împotriva infecţiilor infantile. Acest fapt a contribuit la creșterea numărului de cazuri de rujeolă, atât în Statele Unite, cât și în unele ţări europene, timp de mai mulţi ani.

În luna martie 2010, justiţia americană a hotărât că nu există nicio legătură între administrarea vaccinului și declanșarea autismului, respingând astfel acuzaţia adusă de părinţii micuţului William Mead, care a dezvoltat boala la câteva luni după vaccin.

Mai multe cercetări efectuate de specialiști britanici, canadieni și americani au arătat că studiului care a provocat panică conţine elemente de inexactitate. Mai mult, transmite Agerpres, cercetătorii spun și că metodele folosite în elaborarea studiului au fost „neetice".