Victorie istorică anti-fumat

18

Guvernul federal a reportat o victorie nesperată în Înalta Curte din Australia, în faţa companiilor producătoare de ţigări.

Înalta Curte a decis miercuri că pachetele de ţigări nu vor mai fi inscripţionate, din luna decembrie a acestui an, cu logo-urile şi în culorile companiilor producătoare. În schimb, pachetele de ţigări vor avea sloganuri şi imagini şocante, ce fac parte dintr-o campanie naţională anti-fumat.

Companiile mari din Australia (British American Tobacco, Philip Morris International, Imperial Tobacco şi Japan Tobacco International) au reacţionat imediat faţă de această decizie. Acestea se plâng că utilizatorii nu vor putea identifica mărcile în sine, ce constituie valoarea de marketing a brandurilor de ţigări şi va duce la pierderi de miliarde de dolari.

În plus, companiile sunt nemulţumite şi de faptul că guvernul îşi promovează campania, dar fără să plătească nimic companiilor producătoare în schimbul a ceea ce care ei numesc „violarea proprietăţii intelectuale".

Jonathan Liberman, directorul centrului McCabe Center ce susţine legislaţia anti-fumat din Australia a declarat reporterilor Associated Press că speră ca această decizie să inspire şi guvernele altor ţări.

Reclama la ţigări a fost interzisă la televiziunea din Australia încă din anul 1976. În ultimii ani, restricţiile au inclus presa scrisă, reclamele pe internet şi magazinele de retail.