5 trucuri simple pentru o zi bună

398

Atunci când provocările şi presiunile de zi de zi ne strică echilibrul psihic şi ne încarcă de sentimente negative, puterea lăuntrică este cea care ne poate reda starea de bine. Află cum poţi să transformi o zi proastă într-una extraordinară.

Polly Campbell, autor şi speaker pe subiecte de dezvoltare personală şi spirituală dezvăluie pentru Huffington Post câteva trucuri despre cum poţi transforma orice zi într-o zi bună.

În primul rând, fii recunoscător. Un studiu realizat de Robert Emmons alături de un grup de psihologi a arătat că putem învinge stresul dacă ne acordăm regulat câteva minute în care să aducem mulţumiri pentru lucrurile din viaţa noastră. Campbell propune o metodă prin care să îţi rezervi câteva minute în care să te gândeşti la cele cinci lucruri pentru care eşti recunoscător şi pe care să le notezi pe o foaie de hârtie. Nu uita să spui „mulţumesc" la sfârşitul exerciţiului.

Apoi păstrează-ţi optimismul. Cei care adoptă această mentalitate sunt conştienţi de faptul că oricând pot apărea probleme, dar ceea ce îi ajută în rezolvarea problemelor este faptul că sunt dispuşi să muncească pentru a le depăşi. Optimiştii sunt gata să se adapteze noilor condiţii pentru a face faţă provocărilor.

Nu pierde vremea văitându-te. Te vei bloca în starea negativă în care te afli şi nu vei înainta în rezolvarea situaţiei problematice. În schimb, conştientizează ce anume îţi provoacă starea negativă şi ia atitudine. Canalizează-ţi energia spre alte lucruri, în loc să rămâi blocat în cele care îţi provoacă sentimente neplăcute.

Pune-ţi muşchii în mişcare. Exerciţiile fizice reduc stresul, dar acesta nu este unicul mod benefic prin care îţi poţi face muşchii să lucreze pentru buna ta dispoziţie. Şi zâmbitul ne poate induce o stare de fericire interioară şi ajută la înlăturarea stresului, chiar dacă uneori trebuie să recurgem la cel forţat, arată studiile. De asemenea, încrederea în sine care să îţi sporească starea de bine poate fi (re)dobândită adoptând „poziţia de putere" cu o postură a corpului dreaptă, aducând ambele mâini în dreptul cefei, susţine Amy Cuddy, cercetător la Universitatea Harvard.

Nu în ultimul rând, dă un sens experienţelor pe care le trăieşti, notează Campbell. Dacă priveşti fiecare episod al vieţii tale, fiecare provocare ca pe o lecţie care îţi transmite un mesaj puternic, atunci perspectiva ta se va transforma dintr-una negativă, într-una pozitivă. Cei care găsesc acest înţeles al fiecărui eveniment din viaţa lor sunt mult mai satisfăcuţi de propria existenţă şi sunt mai puţin afectaţi de anxietate sau depresie, spune psihologul Michael Seger. Cel mai important lucru este că sensul tuturor experienţelor îl dai chiar tu.