Din ce în ce mai multe studii arată că recunoștinţa ne face mai fericiţi și că a primi este la fel de important precum a dărui.

Pentru cei mai mulţi dintre noi, a dărui este mult mai ușor decât a primi. Dar refuzul de a accepta ce ne oferă ceilalţi, fie sub formă de cadou, fie o mână de ajutor, sau doar un compliment, ne face viaţa mai grea decât trebuie să fie. Profesorul de psihologie Robert Emmons, autorul cărţii Thanks! How the New Science of Gratitude Can Make You Happier, a aflat că cei care văd viaţa ca pe un dar se bucură de mai multe beneficii, de la relaţii mai puternice, la o stare de sănătate mai bună.

Jan Bruce, director și fondator al www.mequilibrium.com, un sistem digital de coaching pentru eliberare de stres, propune pentru Huffington Post 5 exerciţii simple pentru practicarea recunoștinţei: scrie un sms sau un e-mail de mulţumire cuiva care a făcut ceva drăguţ pentru tine, recent; în fiecare seară scrie trei lucruri pentru care ești recunoscător; pune obiecte sau notiţe care îţi aduc aminte să fii recunoscător undeva unde să le vezi pe parcursul zilei; ia o pauză și umblă prin albumele cu poze și adu-ţi aminte pe unde ai fost, ce ai învăţat, ce ai iubit până în prezent.