3 moduri de a-ţi îmbunătăţi capacitatea de concentrare

1818

Într-o lume în care atenţia este împărţită constant între gadgeturi, între mai multe tab-uri din browser sau documente în bara de lucru, cei mai mulţi dintre noi au pierdut capacitatea de a se concentra doar pe câte o sarcină de rezolvat. Din fericire, procesul nu este ireversibil şi poate fi rezolvat în trei paşi simpli.

În primul rând, redobândirea capacităţii de concentrare trebuie să fie un scop pe care să îl avem în fiecare clipă, fie că ne aflăm la serviciu sau în timpul liber. Activităţile care necesită atenţia noastră totală trebuie să fie primele pe care le rezolvăm, astfel încât să avem capacitatea fizică şi mentală de a îndeplini cu succes acest obiectiv.

În al doilea rand, capacitatea de concentrare poate fi îmbunătăţită prin meditaţie. Punerea deoparte a cel puţin cinci minute pe zi în care să nu stăm cu mâna pe telefon, tastatură sau mouse şi alegerea de a ne gândi la ceva relaxant are beneficii cu cât meditaţia devine un obicei zilnic.

În al treilea rând, un ajutor eficient pentru îmbunătăţirea capacităţii de concentrare este tehnologia. Pentru a evita distragerea atenţiei, putem opta să lucrăm la proiectele noastre pe opţiunea full screen, dar putem alege şi să închidem ferestrele în care avem deschise conturile de Twitter, Pinterest sau Facebook. Acestea se actualizează automat şi fereastra anunţă câte notificări noi există, ceea ce creşte riscul întreruperii activităţii importante pe care o desfăşurăm.

De asemenea, putem opta pentru programe care ne anunţă când trebuie să luăm pauză. La fiecare 45 de minute, trebuie să ne îngăduim 10 sau 15 minute de pauză, pentru ca minte să se deconecteze, dar şi să aibă capacitatea de a memora şi revizui ce a reţinut.