În România se citesc mai puţine tabloide

9

Ziarele românești continuă să piardă cititori, în trendul observat de la începutul anului. Vestea bună este că tabloidele au pierdut cel mai mult. Vestea proastă este că ele rămân totuși în topul vânzărilor.

BRAT a făcut publice statisticile privitoare la vânzările publicaţiilor românești în perioada iulie-septembrie 2010. Cea mai bine vândută publicaţie a României rămâne tabloidul. Pe primul loc se află ziarul Click!. El este urmat la distanţa considerabilă de Libertatea și CanCan. Deși au vânzări totale cu 100.000 de exemplare mai puţin decât anul trecut, cele trei tabloide ocupă, încă primele 4 locuri în topul vânzărilor. 

Pe locul trei la nivel naţional, și primul între ziarele quality este Adevărul. El este urmat de Jurnalul Naţional, România liberă, Evenimentul Zilei și Gândul. În privinţa publicaţiilor sportive, conduce Gazeta Sporturilor urmată de Pro Sport.

Singurul ziar care a crescut a fost Financiarul, cu 400 de exemplare pe ediţie. Adevărul, deși lider de piaţă în categoria ziarelor quality, a scăzut sub pragul de 100.000. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Libertatea, care tipărește acum cu peste 60.000 de exemplare mai puţin decât anul trecut.

O diferenţă faţă de luna iunie anul acesta se observă în comparaţia între primul tabloid și cele cinci ziare quality de top. În iunie Click! depășea singur tirajul însumat al celor cinci ziare quality. Acum este depășit de ele, deși la o distanţă foarte mică.