Noi descoperiri despre cum învaţă adolescenţii să se îndrăgostească

228

Creșterea interesului pentru persoanele de sex opus, specifică prin excelenţă perioadei de adolescenţă, și implicarea în relaţii de tip romantic pot fi explicate printr-o nouă viziune asupra modului în care funcţionează și se dezvoltă o anumită zonă a creierului, spun specialiștii.

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea de Stat Michigan, în timpul pubertăţii, creierul mamiferelor are capacitatea de a crea noi celule, mecanism ce facilitează, din punct de vedere social, intrarea lor în lumea adultă.

Respectivele celule se formează în amigdală, regiunea responsabilă de procesarea emoţiilor, și au rolul de a întări comportamentele sociale și abilităţile de relaţionare romantică, fiind importante și în ceea ce privește funcţia de reproducere.

Ipoteza a fost testată prin injectarea unui marker chimic în corpurile unor hamsteri pentru a diferenţia celulele lor din naştere de celulele formate la pubertate.

Interacţiunea de la vârsta adultă a acestor hamsteri și împerecherea ulterioară le-a permis cercetătorilor să constate că celulele nou formate în perioada pubertăţii s-au adăugat în zona amigdalei și în regiunile asociate, devenind parte activă a reţelei de neuroni implicaţi în comportamentele sociale și sexuale.

Având în vedere că amigdala joacă un rol asemănător la oameni și hamsteri, profesorul Sisk, co-autor al studiului, consideră că rezultatele acestui studiu pot fi extinse și la nivel uman.

Cercetări similare se regăsesc pe agenda specialiștilor, în scopul de a demonstra veridicitatea acestei extrapolări, dar și pentru a testa teoria actuală, conform căreia creierul uman nu mai dezvoltă celule noi pe parcursul vieţii, decât din categoria celor asociate cu mirosul și memoria.