Românii cred mai mult în căsătorie decât în biserică

17

Între cetăţenii europeni, românii sunt cei mai încrezători în instituţia căsătoriei. Ei se plasează în schimb pe ultimul loc atunci când vine vorba de încrederea în bănci. Aceasta și alte statistici surprinzătoare au fost publicate în studiul Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader's Digest.

Căsătoria este instituţia în care românii au cea mai mare încredere (81%), urmată de biserică (72%), organizaţii ecologiste (65%), internet (64%), companii internaţionale (46%), radio şi televiziune (45%), presă (32%), publicitate (31%), bănci (29%), funcţionari publici (21%), justiţie (17%) şi Guvern (6%).

În ceea ce provește profesiile, cel mai demne de încredere sunt, în opinia românilor, pompierii (92%), piloţii (91%) şi farmaciştii (86%). Mai jos în top se află profesorii (74%), doctorii (71%), fermierii (71%), meteorologii (71%), preoţii (55%), asistentele medicale (52%), taximetriştii (37%), consultanţii financiari (34%), avocaţii (32%), agenţii de turism (32%), poliţie (31%), jurnaliştii (31%), judecătorii (25%), liderii de sindicat (18%), fotbaliştii (16%)și agenţii de vânzări auto (12%). Pe ultimul loc, la distanţă de vânzătorii de mașini se află politicienii, care nu prezintă încredere decât pentru 2% dintre români.

Românii s-au arătat încrezători în Uniunea Europeană și moneda euro în procent de 51% respectiv 53%.

„Mi se par îmbucurătoare procentele de încredere în companiile internaţionale şi în publicitate, care situează România pe primul loc în Europa. Cifrele vorbesc de la sine: 46% din români declară că au încredere în companiile internaţionale, iar 31%, în publicitate, faţă de 35% şi, respectiv, 14%, cât este media europeană", a spus Florin Petrescu, Country Manager Reader's Digest România.