Scriitor: De ce renunţ la Facebook?

449

Douglas Rushoff este teoretician în domeniul mass-media şi autor al cărţii „Present Shock: When Everything Happens Now." Articolul său pentru CNN descrie experienţa pe care a avut-o cu Facebook şi de ce a luat decizia să renunţe la reţeaua de socializare.

Dacă vrei să ai o afacere, ai nevoie de Facebook. Aşa justifica Rushoff la început folosirea reţelei. Ca scriitor şi ocazional militant pentru anumite cauze, avea nevoie de Facebook pentru a-şi promova cărţile, articolele, evenimentele etc. Pentru asta Facebook era o metodă rapidă şi convenabilă. Dar în acest moment nu mai poate să justifice acest aranjament.

Rushoff a luat decizia şă îşi dezactiveze contul, deoarece participarea lui pe site a ajuns prea diferită de valorile pe care le expune în munca sa. În cartea sa „Present Shock" vorbeşte despre ce se poate întâmpla când oamenii nu mai reuşesc să administreze viaţa online.

Problema lui Rushoff este că Facebook face lucruri în numele utilizatorului, atunci când nici măcar nu este pe site. Aici intră „Related Post", care apare sub numele şi poza utilizatorului american. Dacă dai like cuiva, Facebook arată ca şi cum ai recomanda altora persoana respectivă sau ceva ce îi place ei, deşi poate nu ştii despre ce este vorba şi nici nu ai autorizat asta. „Facebook nu există pentru a ne ajuta să ne facem prieteni, ci pentru a transforma reţeaua noastră de conexiuni, preferinţe de branduri, locaţii, activităţi, «graficele noastre sociale», în bani pentru alţii."