Ce este și ce face un „capelan social media”?

145

Îl cheamă Robyn Bridgeo și se prezintă drept capelan social media la SAVN.TV, un site afiliat Armatei Salvării. Într-un interviu acordat lui Phill Cooke, el expune „fișa postului” unui capelan social media, al cărui scop este să reprezinte brandul bisericii căreia îi aparţine, în spaţiul reţelelor virtuale.

Unul dintre rolurile lui Bridgeo este acela de a face cunoscută Armata Salvării pe plan internaţional. Altă funcţie dintre cele pe care le îndeplineşte este aceea de a iniţia şi instrui instituţiile bisericești care s-au hotărât să folosească social media, în aşa fel încât să o facă în mod corespunzător. În calitate de capelan social media, el îi învaţă pe începători ce trebuie să facă, la ce să dea share, de ce şi cum, astfel încât imaginea bisericii să fie reprezentată corect și elocvent, notează philcooke.com.

Pe lângă aceste lucruri, el face tot felul de postări, video şi grafice cu mesaje încurajatoare. Însă această activitate nu o poate realiza singur, motiv pentru care doreşte să recruteze şi să instruiască „soldaţi social media". În acest Social Media Ministry, au creat o serie numită „The SMS Files", prin care doresc să unească oameni din toate colţurile lumii, printr-un mesaj de speranţă, care să nu fie prea „bisericesc". Atunci când fac postări, ei ţin cont de câteva reguli: este foarte important să cunoşti audienţa înainte de a posta, pentru că intenţia este aceea de a încuraja pe cei care caută răspunsuri sau pe cei care trec prin situaţii neplăcute; mesajul trebuie să fie pozitiv şi încurajator; mesajul trebuie să fie simplu şi uşor de memorat. Toată aceste lucruri nu au altă ţintă decât aceea de a împărtăşi credinţa tinerei generaţii, online.