CERN vrea să demonstreze existenţa universurilor paralele

Nu au descoperit încă originea Cosmosului, dar consideră că sunt foarte aproape. Echipa de oameni de ştiinţă care lucrează în Laboratorul European pentru Fizica Particulelor Elementare (CERN) au planuri mari pentru anul viitor.

Fizicienii de la CERN care sunt implicaţi în proiectul Large Hadron Collider (LHC) de reconstituire a Big Bangului speră ca într-un an să ajungă să demonstreze existenţa universurilor paralele.

"Universurile paralele, forme necunoscute de materie, extra-dimensinile.. Toate acestea nu sunt obiectul unui science fiction ieftin, ci sunt teorii foarte specifice pe care oamenii de ştiinţă încearcăsă le confirme cu LHC şi alte experimente," se arată într-un buletin informativ intern de la CERN.

Oamenii de ştiinţă care lucrează la CERN sunt optimişti, mai ales că şi-au devansat deja termenele limită, scrie Reuters. Ei speră ca prin ciocnirea particulelor puse în mişcare la mare viteză să poată genera "extra-particulele universului", care ar putea aduce lumină asupra celorlalte dimensiuni fizice, pe lângă lungime, lăţime,adâncime şi timp.