Raport: Apple e cea mai valoroasă marcă

12

Apple a depăşit Google din punct de vedere al valorii mărcii, după ce patru ani la rând motorul de căutare a deţinut supremaţia în topul realizat, la nivel mondial, de agenţia Millward Brown.

Mărcile iPhone şi iPad lui au ajuns să însumeze aproape jumătate din valoarea de piaţă a companiei Apple, 153 miliarde dolari, arată cel mai recent studiu BrandZ al agenţiei de branding.

Portofoliul de bunuri de consum Apple a propulsat compania înaintea Microsoft încă de anul trecut, devenind cea mai valoroasă companie din domeniul tehnologiei. Secretul, potrivit lui Peter Walshe, director al diviziei Branduri Globale la Millward Brown, stă în atenţia meticuloasă la detalii, precum şi o ofertă tot mai mare de gadget-uri pentru mediile corporatiste.

În topul celor mai valoroase 10 mărci s-au numărat şase societăţi de telecomunicaţii şi tehnologie: Google (locul 2), IBM (locul 3), Microsoft (locul 5), AT & T (locul 7) şi China Mobile (locul 9).

McDonald's s-a poziţionat pe locul 4, după o reinventare a meniului cu adăugarea unor alternative mai sănătoase. Coca-Cola a căzut pe locul 6, iar Marlboro a ajuns pe locul 8. Compania General Electric a ocupat a zecea poziţie în top, transmite Reuters.