O mare descoperire întâmplătoare

Doi astronomi americani amatori au descoperit un nou tip de sistem solar: o planetă înconjurată de patru sori, scrie BBC.

Anunţul a fost făcut pe site-ul Planethunters.org, care pune la dispozitia celor interesati de astronomie datele furnizate de telescopul Kepler, lansat de NASA în anul 2009. Informaţiile au fost verificate şi de Observatorul Keck, care a confirmat importanţa acestei descoperiri, primul astfel de sistem solar cunoscut în Univers.

Planeta botezată PH1, se află la 5.000 de ani-lumină de Pământ şi este de şase ori mai mare decât Terra. PH1 orbitează în jurul a două stele, iar alte două stele binare orbitează, la rândul lor, în jurul planetei. Până în prezent, astronomii au descoperit şase planete care orbitează două stele, însă niciuna dintre ele nu era înconjurată, la rândul său, de alte două.

Chris Lintott, astronom în cadrul Universităţii Oxford, face parte din echipa de la Planethunters, care a făcut descoperirea. „Dacă ne-am afla pe acea planetă, pe cerul ei s-ar vedea nu un singur Soare, ci patru sori. Este foarte ciudat, cu siguranţă nu te astepţi să descoperi aşa ceva," a declarat el, conform BBC.