Scanarea creierului ar putea indica preferinţele politice

Cercetătorii cred că preferinţele politice pot fi reflectate în modul în care creierul face faţă riscului, conform LiveSciene.

Studiul oferă indicii despre diferenţele de bază între oameni cu valori diferite, spune cercetătorul Darren Schreiber, de la Universitatea Exeter. El a examinat activitatea neuronală a 35 de bărbaţi şi 47 de femei, înregistraţi ca democraţi sau republicani. Deşi nu a găsit nicio diferenţă în ceea ce priveşte cât de dispuşi sunt democraţii şi republicanii să rişte într-un joc de noroc, felul în care creierul procesa riscul era diferit la un grup, faţă de celălalt. Republicanii aveau o activitate mai mare în zona responsabilă cu recompensa, frica şi deciziile riscante, pe când democraţii arătau o activitate mai mare într-un loc legat de procesarea emoţiilor şi semnalelor interne ale corpului.

Cercetări recente asupra psihologiei liberalilor şi conservatorilor au arătat că există un număr destul de mare de diferenţe subtile. Un studiu publicat în 2011 în revista Current Biology a găsit diferenţe în structura creierului la tinerii liberali şi conservatori. Multe dintre zonele unde au fost observate diferenţele sunt legate de estimarea riscului şi luarea deciziilor, ceea ce l-a făcut pe Schreiber să se întrebe dacă ar putea găsi diferenţe în acele zone, în timpul îndeplinirii unor cerinţe riscante, scrie Huffington Post.

„Abilitatea de a prezice preferinţele politice folosind doar activitatea neuronală în timpul unui pariu sugerează că investigarea diferenţelor neuronale de bază între votanţi ne-ar putea oferi o cunoaştere mai profundă, decât uneltele politice tradiţionale," a mai declarat Schreiber.