Studiu: Amintirile se transmit genetic

Un studiu recent, efectuat pe șoareci, a arătat că anumite comportamente pot fi afectate de evenimente ce au avut loc în generaţiile precedente, care au fost transmise prin ADN, informează BBC.

Un studiu din domeniul neuroștiinţelor a dovedit că anumite fobii și anxietăţi pot fi transmise urmașilor. Experimentele au arătat că evenimentele traumatice afectează ADN-ul spermei și, astfel, alterează creierul și comportamentul generaţiilor viitoare.

Echipa de cercetători de la Emory University School of Medicine a antrenat șoarecii să se teamă de mirosul florilor de cireș, apoi au analizat sperma șoarecilor și au arătat că secţiunea ADN-ului responsabilă pentru sensibilitatea la mirosul florilor de cireși a devenit mai activă. Atât puii, cât și puii puilor au dovedit o aversiune faţă de mirosul florilor de cireș.

Rezultatele sunt foarte importante pentru teoria moștenirii epigenetice de-a lungul generaţiilor, spun cercetătorii care au lucrat la acest studiu. Prof Marcus Pembrey de la University College London comenta pe marginea acestuia spunând că rezultatele sunt „extrem de relevante pentru tratarea fobiilor, a anxietăţii și a tulburării posttraumatice".