Un nou studiu amplu dezvăluie secretele unui sistem educaţional performant și necostisitor. Cheia succesului este un curriculum în care elevul e învăţat să-și educe mintea, trupul și spiritul. Aceasta a fost concluzia trasă în urma studiului realizat pe elevii celui de-al doilea mare sistem educaţional creștin din lume.Revista The Christian Science Monitor a dat publicităţii rezultatele studiului CognitiveGenesis, condus de o echipă de cercetători ai La Sierra University din California. Acesta a demontat câteva mituri cunoscute și a identificat secretele unei educaţii complete, performante și în același timp necostisitoare.
Grupul ţintă au fost elevii din școlile adventiste, care constituie al doilea mare sistem educaţional creștin din lume, după cel catolic. Conform raportului prezentat de Elissa Kido, la nivel naţional, școlile adventiste și elevii lor au rezultate peste media școlilor americane, indiferent de variaţiunile demografice.
Două sunt aspectele care au atras atenţia în mod special. În primul rând, cheia performanţei s-a dovedit a fi un curriculum holistic, în care elevul sau studentul este educat avându-se în vedere mintea, trupul și spiritul. S-au identificat ca plusuri deosebite în activitatea școlară o perspectivă spirituală pozitivă, o relaţie bună cu părinţii și îngrijirea sănătăţii personale. În al doilea rând, s-a observat că elevii care s-au transferat la școli adventiste au cunoscut o evoluţie academică. În plus, aceasta a fost dezvoltată direct proporţional cu perioada petrecută în noul mediu școlar.
S-au spulberat și o serie de mituri. Mitul școlii cu taxe mari: se crede că la o școală confesională merg numai copii din familii cu bani și că pentru educaţie cu rezultate peste medie e nevoie de investiţii pe măsură. Dacă într-o școală americană normală se cheltuie pentru un elev circa 12.000 de dolari, rezultate mai bune au fost obţinute cu 2.000-4.000 de dolari alocaţi în școlile adventiste. Mitul școlii de la oraș: se crede că școlile trebuie să fie mari ca număr de elevi și plasate în zone urbane. În America sunt peste 1000 de școli adventiste, majoritatea lor fiind în zone rurale și cu număr relativ mic de elevi. Mitul școlii neconfesionale: se crede că o școală confesională nu are performanţe academice sau că religia interferează negativ cu anumite materii din curriculum. Indiferent de materia luată în calcul, școlile adventiste au fost peste media la nivel naţional american.
În cadrul studiului CognitiveGenesis au fost monitorizaţi peste 50.000 de elevi de pe continentul american, între anii 2006 și 2010. Alături de rezultatele și reacţiile elevilor, au fost evaluate opiniile părinţilor, profesorilor și administratorilor. Au fost utilizate instrumente general recunoscute precum Iowa Test of Basic Skills pentru clasele 3-8 și Iowa Test of Educational Development pentru clasele 9-11. De asemenea, pentru toate clasele a fost folosit Cognitive Abilities Test.
Pe lângă această recentă apreciere, în ultimii ani Biserica Adventistă a fost subiect de presă prin prisma plusurilor observate în diferite domenii: stil de viaţă, sănătate, longevitate, implicare umanitară.