Sfinţii au conturi pe Facebook

101

Sfântul Arhanghel Mihail, Fecioara Maria, Sfântul Charbel sunt doar câţiva dintre sfinţii care au pagini de tip Fan pe reţeaua de socializare Facebook. Mai mult, bisericile pot plăti chiar şi 200$ pentru prezenţa lor în aplicaţia MyChurch, de pe cea mai populară reţea socială online.

    Deşi, cu ajutorul Internetului, organizaţiile religioase au posibilitatea să comunice cu tinerii mult mai uşor decât în alte momente ale istoriei, sondajele arată că tinerii de astăzi sunt mult mai puţin afiliaţi unei religii decât generaţiile de dinaintea lor.    Slujbele religioase nu se mai transmit doar pe site-ul bisericii. Ele pot fi urmărite de pe o bancă virtuală a bisericii din SecondLife (vezi video 1), iar predica poate fi citită şi de pe Tweeter (vezi video 2).     Cu toate acestea, promovarea intensivă a instituţiilor religioase în mediul online nu aduce rezultate satisfăcătoare. Cel puţin aşa reiese din cel mai recent raport Pew Religion Forum , care arată că, mai puţin de unul din cinci tineri americani recunoaşte că ar fi afiliat unei organizaţii religioase sau că ar participa regulat la întâlnirile bisericii.     Pe de altă parte, raportul arată şi că „tinerii nu sunt mai puţin convinşi decât predecesorii lor de existenţa unor standarde absolute pentru bine şi rău”. De asemenea, sondajul a relevat că deşi mai puţini tineri au astăzi o viaţă de rugăciune activă, cei care se roagă o fac mai des decât tinerii din generaţiile precedente.