Învaţă să citeşti etichetele alimentelor în 10 paşi

707

Nu ştii diferenţa între „mai puţine grăsimi" şi „degresat"? Sau multicereale şi cereale integrale? Şi nu înţelegi de ce „light" nu înseamnă automat mai puţine calorii?

De multe ori nu citim etichetele alimentare, mai ales pentru că avem dificultăţi în decriptarea lor şi în diferenţierea informaţiilor nutriţionale de cele legate de publicitate. Însă etichetarea nu trebuie să fie de neînţeles. Iată scurta explicaţie a celor mai frecvente 10 denumiri de pe etichete produselor:

Conţinut redus de grăsime: până în 3 grame de grăsime per porţie.

Produs natural: fără coloranţi, arome artificiale sau adaosuri sintetice. În cazul produselor animale, natural înseamnă cât mai puţin procesat.

Light: cu conţinut redus (până la 50%) a cantităţilor de grăsime, calorii sau sare în comparaţie cu produsul iniţial.

Organic: minim 95% de ingrediente organice.

Fără colesterol: sub 2 miligrame de colesterol per porţie şi sub 2 grame de grăsimi saturate per porţie.

Grâu integral: produse făcute din 100% făină integrală de grâu.

Multicereale: în compoziţia produsului intră mai multe feluri de cereale, dar aceasta nu garantează că acestea sunt integrale sau mai sănătoase.

Carne slabă: cu mai puţin de 10 grame de grăsime, 4,5 grame de grăsimi saturate şi 95 miligrame de colesterol la 100 de grame.

Conţinut redus de sare: sub 140 de miligrame de sodiu per porţie, adică 10% din doza zilnică recomandată.

Sursă bună de…: expresia înseamnă că respectivul produs conţine cel puţin 10% din vitaminele sau mineralele promise pe etichetă.