În 2011, 15 milioane de fete au sunat la „Telefonul copilului”

96

Potrivit datelor centralizate de Child Helpline International, 28 de milioane copii au apelat, anul trecut, numărul de telefon 116111 şi peste 55% dintre apelurile preluate au venit din partea fetelor.

La nivel global, 1 din 5 copii au reclamat un abuz sau violenţă, în timp ce mai mult de 60% dintre abuzuri au avut drept victime fete.

În anul 2011, cea mai întâlnită formă de abuz a fost abuzul emoţional, raportată cu precădere în Europa, Statele Unite ale Americii şi în Caraibe (66% dintre victime fiind fete). În Africa, cele mai multe cazuri înregistrate au fost cele referitoare la abuzul sexual asupra minorilor, iar în Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi în regiunea Asia Pacific au predominat cazurile de abuz fizic.

În Romania, în 2011, Asociaţia Telefonul Copilului a răspuns unui număr de 168.159 de apeluri, care reclamau abuzul emoţional, relaţia părinte-copil, neînţelegeri în familie, probleme sentimentale, singurătate şi lipsa comunicării, tristeţe, molestare fizică, neglijare, probleme educaţionale, exploatare prin muncă şi abuz sexual, relatează Mediafax. În ceea ce priveşte împărţirea pe sexe, 60,22% dintre abuzuri au fost referitoare la abuzuri împotriva fetelor.

Cu ocazia Zilei internaţionale a telefonului copilului (17 mai), a fost lansat şi un site european www.116111.eu, ce reuneşte toate organizaţiile europene care furnizează serviciul 116111 pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi ale familiei.