Cei mai mulţi americani își ţin religia departe de reţelele online

13

Deși majoritar religioși, americanii sunt predominant discreţi cu privire la orientarea lor spirituală, atunci când vine vorba de comunicarea online.

Deși majoritar religioși, americanii sunt predominant discreţi cu privire la orientarea lor spirituală, atunci când vine vorba de comunicarea online.

Un sondaj al Public Religion Research Institute a descoperit că unul din 20 de americani urmăresc un lider religios pe Twitter sau pe Facebook. Tot atâţia aparţin unui grup Facebook cu tematică religioasă.

Rezultatul i-a surprins pe sociologii care l-au alcătuit, pentru că acesta sfidează ideea comun acceptată că liderii religioși folosesc cu succes social media pentru a ajunge la oameni și a-și construi o reputaţie.

Un alt sondaj, de data aceasta alcătuit de Pew, a observat că jumătate dintre utilizatorii Facebook nu își afișează orientarea religioasă pe profilul personal. Aceasta deoarece „religia organizată are o conotaţie negativă în multe cercuri" apreciază reverendul Alan Rudnick, pastor al First Baptist Church of Ballston din New York, citat de Religion News .

Cei mai vocali utilizatori de Internet sunt, atunci când vine vorba de religie, evanghelicii albi. Ei sunt mult mai înclinaţi să folosească social media pentru scopuri religioase, deși doar o minoritate dintre ei face acest lucru. Unul din patru evanghelici albi spune că a ascultat o predică online sau a descărcat un podcast, comparativ cu 6% dintre alţi protestanţi sau dintre catolici.

Același sondaj a arătat că 10% dintre respondenţi au filmat sau au făcut poze cu mobilul în timpul unei slujbe și tot atâţia au mărturisit că au trimis sau au citit e-mail-uri în timpul serviciilor divine.