Românii sunt din ce în ce mai precauţi cu bugetul personal

10

Din cauza creşterii preţurilor la alimente cu 6,2% în anul 2012 faţă de 1% în anul 2011, românii sunt din ce în ce mai precauţi cu bugetul.

85% dintre cumpărătorii români au devenit mai atenţi în ceea ce priveşte bugetul, două treimi cumpără doar strictul necesar, iar majoritatea vizitează 4 sau 5 magazine pentru a compara preţurile înainte de a achiziţiona ceva. 31% afirmă că în anul 2012 au cumpărat bunuri în cantităţi mai mici, 26% caută promoţiile, iar 17% au înlocuit mărcile mai scumpe cu unele mai ieftine. Doar 8% declară că nu au fost afectaţi de creşterea preţurilor, informează ziarullumina.ro.

Conform studiului Shopper Trends 2012-2013, realizat pe un eşantion de 1200 de respondenţi, cumpărătorii din oraşele mari şi medii percep magazinul Kaufland ca având cele mai mici preţuri (29% dintre respondenţi), urmat de Careffour şi Auchan (13%), şi apoi de Lidl şi Penny Market (8%).