Teza unui cercetător german: Creierul te poate face să plătești mai mult decât e cazul

9

Un cercetător german a dezvoltat o nouă metodă de testare a acceptabilităţii preţurilor pe piaţă, măsurând undele cerebrale ale clientului. Unii critici din domeniul marketingului sunt reticenţi la ideea de a baza preţurile pe intuiţiile clienţilor, scrie Der Spiegel, în timp ce alţii sunt de părere că o astfel de metodă ar putea face afacerile mult mai profitabile.

Un cercetător german a dezvoltat o nouă metodă de testare a acceptabilităţii preţurilor pe piaţă, măsurând undele cerebrale ale clientului. Unii critici din domeniul marketingului sunt reticenţi la ideea de a baza preţurile pe intuiţiile clienţilor, scrie Der Spiegel, în timp ce alţii sunt de părere că o astfel de metodă ar putea face afacerile mult mai profitabile.

Kai-Markus Müller, creatorul metodei a venit cu un exemplu simplu: cafeaua de la Starbucks. „Toată lumea crede că Starbucks a găsit cu adevărat o cale de a vinde un produs relativ ieftin pentru o grămadă de bani", spune Müller. „Dar ciudăţenia e că nici măcar compania nu înţelege cum a reușit".

Teoria lui Müller, pe care a testat-o cu ajutorul unui experiment bazat pe date furnizate de encefalograme, este că preţurile generează o reacţie cerebrală aproape instantanee care poate fi evaluată în termenii pozitivităţii sau ai negativităţii. În experimentul pe care l-a efectuat pentru a-și demonstra ideea, cercetătorul a arătat că o proporţie semnificativă dintre subiecţii testaţi ar fi fost dispuși să plătească mai mult pentru o cană de cafea decât preţul ei real. Totul, folosind indicaţiile encefalogramei privind regiunile cerebrale activate la asocierea dintre cana de cafea și mai multe preţuri.